Motionssektionen

Motionssektionen bidrar till att få Avaborna, alla medlemmar i rörelse/fysisk aktivitet genom bland annat ordna
– Längdskidspår i direkt anslutning till byn
– Vi ser till att Hultrundan på sex kilometer plogas på vintern så den kan användas året runt
– Vi har två motionslådor, Hultet respektive gymmet där medlemmar kan skriva sitt namn och därmed delta i en måntalig utlottning av trisslotter
– Aktivitetsdagar, pimpeltävling ”Avahugget”, tipspromenader, trivseldagar/kvällar
– Gruppträning med olika pass två dagar/veckan under vår och hösttermin i Avanskolans gympahall
Om du har önskemål eller idéer kontakta oss via vår mejl.

Gruppträning i Avansskolans gympasal.

Uppehåll för sommaren och startar igen hösten 2023

Måndagar kl 19.30 -20.30

Torsdagar kl 19.00-20.00

Kom och träna med oss i Avansskolans gympasal. Du är välkommen att testa några gånger gratis. Har du gymkort ingår gruppträningen.

Vi kör medelgympa där vi mixar kondition och styrka till peppande musik. Cirkelträning med stationsövningar, pulshöjande och styrka för hela kroppen.

Ledare: Lena Jansson

Medelgympa/funktionell träning Funktionell träning där hela kroppen får känna på styrka, kondition och rörlighet. Vi kan ta hjälp av olika redskap.

Ledare: Anne Pekkari

Tabatainspirerat: Kondition, styrka och rörlighet i en snillrik allt-i-ett lösning. Du tränar utan redskap, din kropp är det du behöver.

Ledare: Maria Vinsa Hedmark

Vid frågor kan du kontakta:

Anne: 070-6756914
Lena: 073-050 12 23

Copyright © All Rights Reserved.